O alta cale foarte importantă de a te alătura nouă este direcționarea a 20% din impozitul pe profit anual.
CINE poate direcționa ?
Încă de la actualizarea Codului Fiscal din 2004, orice companie poate direcţiona 20% din impozitul pe profit către un ONG care susţine o cauză socială. Modalitatea de direcţionare este foarte simplă: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.
DE CE să alegi să direcționezi 20% din impozitul pe profit?
Ținând cont ca nu pierzi nimic, direcționând cei 20% ai posibilitatea să alegi chiar TU ce vrei să schimbi în lumea în care trăiești.
La nivel micro, compania care alege să direcţioneze 20% din impozitul pe profit către un ONG care susţine o cauză socială beneficiază de următoarele avantaje:
– Libertatea de a alege destinaţia unei sume care, altfel, ar ajunge oricum la stat;
– Contribuţia la o cauză nobilă printr-o procedură 100% transparentă, fără niciun fel de cheltuială;
– Un capital de imagine prin asocierea cu o cauza nobilă ce poate spune multe despre valorile companiei;
– Un plus de vizibilitate prin asocierea cu proiectele promovate;
– O investiție profitabilă – cea mai buna investiție este aceea în viitoarele generații!
– Respectul angajaților, care cu siguranță vor aprecia implicarea companiei în problemele sociale ale comunității din prezent;
Iată de ce! Iată cât de mult poți câștiga fără sa cheltuiești nimic!!
CUM direcționez cei 20%?
Modalitatea de direcţionare este foarte simplă: compania îşi calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG- ul susţinut, cheltuielile fiind deductibile.
Extras din Codul Fiscal, titlul 2, cap. II, art. 21, alin. 4, lit. p): „(…) contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, (…) scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente în limita minimă precizată mai jos:
1. 3‰ (la mie) din cifra de afaceri;
2. 20% (la sută) din impozitul pe profit datorat.”
Exemplu de calcul:
Cifra de Afaceri (total venituri) = 100.000 lei
Cheltuieli = 80.000 lei
__________________________________________
Profit impozabil = 20.000 lei
Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei
Se poate redirecţiona din impozit suma cea mai mică dintre:
3‰ din CA = 300 lei
20% din impozit = 3.200 lei
Deci, în acest caz, se poate deduce din impozit o sponsorizare de până la 300 lei.
În contabilitatea firmei, sponsorizarea va apărea astfel:
CA (total venituri)= 100.000 lei
Cheltuieli (incl. sponsorizarea) = 80.300 lei
___________________________________________
Profit impozabil = 19.700 + 300 (sponsorizarea) = 20.000 lei
Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei
Din acest impozit se scad cei 300 lei, acordaţi prin sponsorizare, şi se virează la stat 2.900 lei.
Sponsorizarea este o cheltuială nedeductibilă, nu i se aplică impozit de 16%. Sponsorizarea este deductibilă din impozit, dacă se încadrează în limitele impuse de Codul Fiscal (3‰ din Cifra de Afaceri şi 20% din impozit).
CE RĂMÂNE DE FĂCUT?
Totul se rezumă la încheierea unui Contract de Sponsorizare între firma ta şi ONG HAI SĂ AJUTĂM, în baza căruia banii pot fi deduşi din impozitul pe profit. În urma folosirii sumei donate, vei primi un raport asupra modului în care banii tăi au fost cheltuiți şi al impactului pe care l-au avut în viaţa celor ce au avut nevoie de noi.
Îți mulţumim !
Hai să Ajutăm!